INNI O

  • Mistrzowskie wykonania. W minioną niedzielę 8 sierpnia odbył się koncert kameralny w ramach IV edycji Festiwalu Koncerty Wyższobramskie. Wystąpili Magdalena Hudzieczek-Cieślar – sopran oraz Jakub Plewa – organy. W programie usłyszeliśmy: (…). Magdalena Hudzieczek-Cieślar dysponuje pięknym głosem i śpiewa w niezwykle ekspresyjny sposób. Słuchacze byli zachwyceni Jej doskonałą artykulacją, prowadzeniem linii melodycznej, krystalicznymi melizmatami i wzruszającą realizacją utworów. To był wielki zaszczyt słuchać tak wspaniałej Diwy. Jakub Plewa jest młodym solistą, ale olśnił i porwał nas swoją techniką, wyborem szalenie trudnego repertuaru, żywiołowymi tempami i mistrzowskim wykonaniem. Dobrze jest słuchać takich wirtuozowskich interpretacji, z których możemy wiele się nauczyć.

    Joanna Lazar – Chmielowska Koncerty Wyższobramskie Gwiazdka Cieszyńska, Cieszyn’2021 

  • Na piękny recital Magdaleny Hudzieczek-Cieślar rodem z Ustronia, zamieszkałej w Pabianicach, poprzedzający niedzielną uroczystość założenia i poświęcenia kościoła przybyło sporo słuchaczy. Jest ona osobą niezwykle utalentowaną i aktywną w wielu przedsięwzięciach na niwie kultury i muzyki. Ta znakomita sopranistka, koncertująca w kraju i za granicą, a zarazem wykładowca akademicki, dziennikarka animatorka kultury i propagatorka sztuki muzycznej, była nagradzana na międzynarodowych konkursach wokalnych, lecz także wyróżniona wieloma prestiżowymi nagrodami za przeróżne poczynania artystyczne i społeczne. W kościele zaśpiewała 13 utworów – pieśni i arii, m.in. Rachmaninowa, Mozarta, Mendelsona, Karłowicza i Gala, a ulubioną pieśń dziękczynną zadedykowała Marii Cieślar, długoletniej dyrygentce chóru, z którym w początkach swej kariery też była związana. Ten znakomity występ na długo pozostanie w pamięci zauroczonych słuchaczy, a nasza wielkiego formatu rodzima artystka zgodnie z tytułem uroczystości „Na skrzydłach pieśni” uduchowiła wszystkich zasłuchanych unosząc ich pod niebiosa. Po długich owacjach śpiewaczka wykonała na bis w Roku Moniuszkowskim pieśń „U prząśniczki siedzą”, a na zakończenie na jej prośbę zebrano się do wspólnej fotografii przed ołtarzem w kręgu rodziny i przyjaciół. Koncert prowadziła Jolanta Janik, koleżanka wokalistki z lat szkolnych, toteż był on nie tylko ucztą duchową dla melomanów, ale też wzruszał wspomnieniami obu pań odwołujących się do błogich czasów dzieciństwa. Akompaniowała pianistka Aleksandra Wilczkowska, mieszkająca obecnie w Piotrkowie Trybunalskim.

    Lidia Szkaradnik, Ustroń 2019
    (http://www.ustron.luteranie.pl/xxxvi-dni-jakubowe-oraz-181-pamiatka-poswiecenia-kosciola-ap-jakuba-starszego-w-ustroniu.html?fbclid=IwAR2ruO_9DTsjY-ZM-Kq6h5C6CmET1yu4Ns-h4DnmD7SJ5FAeDB_Cbrvl8yA)

  • (…) Na chórze królowała sopranistka Magdalena Hudzieczek-Cieślar. „Ave Maria” w jej wykonaniu zaparło dech w piersiach.

    Tygodnik „Życie Pabianic”, nr 34/2018

  • Trio begeisterte das Publikum mit ihrem Konzert „Zwischen Himmel und Erde“.(..). Die Zuhörer zeigten sich begeistert und forderten bei Konzertende lautstark eine Zugabe.

    Trio zachwyciło publiczność swoim koncertem „Pomiędzy Niebem a Ziemią” (..). Publiczność była entuzjastycznie nastawiona i głośno domagała się bisu pod koniec koncertu.

    Heike Baake, „Hannoversche Allgemeine”, 2018
    http://www.haz.de/Umland/Seelze/Seelze-Trio-aus-Polen-spielt-Konzert-in-Letter

  • Obdarzona pięknym sopranem Magdalena Hudzieczek-Cieślar koncertuje jako solistka i kameralistka w kraju i za granicą (…)

    Tygodnik Płocki, 2018

  • W wypełnionej po brzegi Świątyni przepięknie brzmiały ekumeniczne soprany (…). W kościołach mariawickich zabronione są brawa, ale widać było, że ręce słuchaczy rwały się do oklasków.(…). Magdalena Hudzieczek-Cieślar, obok kolęd, wykonała „Ave Maria” Władimira Wawiłowa oraz Michała Lorenca.

    Grzegorz Polak, Ekumenizm.pl, 2018
    http://www.ekumenizm.pl/ekumenizm/w-polsce/ekumenicznie-rewitalizacje-swiatyni/

  • (…) W pierwszej części wystąpiła znakomita sopranistka Magdalena Hudzieczek-Cieślar, pochodząca z Ustronia, a obecnie związana z Pabianicami, którą łaskowianie mogli już wcześniej usłyszeć podczas letniego festiwalu w kolegiacie. Śpiewaczce towarzyszyła Anastazja Wilczkowska z Piotrkowa Trybunalskiego. Popłynęły pieśni i arie sakralne, między innymi dwie piękne i znane „Ave Maria” Gulio Cacciniego i Michała Lorenca. Dalej zabrzmiały szlachetnie i nastrojowo utwory naszych wybitnych polskich kompozytorów, m.in. Mieczysława Karłowicza i Jana Galla, a także pieśń żołnierska „Białe róże”, a następnie ponownie pieśni i arie sakralne. Występ sopranistki zachwycił i wzruszył słuchaczy, a potem nagrodzony został gorącymi brawami. (…) Wszystkim wykonawcom publiczność zgotowała długą owację na stojąco. (…)

    Tygodnik „Mój Łask”, Nr 47/2017

  • (…) Wspaniałe wykonanie wzbudziło niekłamany zachwyt i podziw. Artyści dostarczyli uczestnikom pięknych i niezapomnianych wrażeń. Pragnę gorąco podziękować za przyjęcie zaproszenia i artystyczny udział Państwa w tym ważnym dla nas wydarzeniu. Dziękuję za piękną muzyczną wędrówkę od baroku, przez romantyzm do czasów współczesnych. Byliśmy pod ogromnym wrażeniem wspaniałego wykonania tego programu. Dostarczyliście nam Państwo niezwykłych muzycznych emocji, które na długo w nas pozostaną.

    Ks. bp Jerzy Samiec, Zwierzchnik Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w RP, Warszawa 2017

  • W ramach I Festiwalu „Muzyka w XVI-wiecznej Kolegiacie”, odbył się wyjątkowy koncert muzyki sakralnej: „Pozdrowienie Anielskie Ave Maria w światowej literaturze muzycznej”, którego organizatorem było „Centrum Idei Ku Humanizmowi w Łasku”. Wyjątkowy był to koncert nie tylko ze względu na wykonane piękne wokalno-instrumentalne utwory, ale także wykonawców: Magdalenę Hudzieczek-Cieślar (sopran) z Pabianic, (…). Tuż przed godziną 19.00, kolegiata po brzegi wypełniła się słuchaczami (…). Popłynęły solowe i w duecie najbardziej znane i piękne Ave Maria od czasów dawnych po współczesność. Piękny, liryczny i ciepło brzmiący sopran wyśpiewał R. Schumanna, C. Saint-Saëns’a, M. Lorenca (…).Panie urzekająco wykonały także w duecie V. Belliniego oraz G. Cacciniego (…). Zachwycona i wzruszona publiczność zgotowała artystom owację na stojąco. Płynąca w kolegiacie muzyka trafiła do serc słuchaczy.

                                                                                                                                               Mój Łask, nr 29/2017

  • Podziękowanie za uświetnienie swoim występem Koncertu Charytatywnego na rzecz budowy nowej siedziby Centrum Edukacyjno-Rehabilitacyjnego „Szansa” w Piotrkowie Trybunalskim.

Hanna Gural, Dyrektor CER „Szansa”, Piotrków Trybunalski, 2017

  • Zarząd i słuchacze Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Pabianicach wyrażają serdeczne podziękowanie za wykład „Kolędy i pieśni bożonarodzeniowe” oraz koncert „Narodziła nam się dobroć”, które wprowadziły naszych słuchaczy w nastrój świąteczny. Współpraca z Panią daje naszym słuchaczom wiele wspaniałych przeżyć. (…).

Ewa Wadowska-Filarska, Prezes UTW w Pabianicach, 2016

  • (…) Wspaniałą ucztę muzyczną sprawiła słuchającym wybitna sopranistka Magdalena Hudzieczek-Cieślar, która przyjęła zaproszenie do wspólnego koncertowania i zaprezentowała kilka pięknych utwórow. Śpiewaczce akompaniowała pianistka Anastazja Wilczkowska.(…). Nie mogło oczywiście zabraknąć wspólnych utworów w wykonaniu Magdy i chóru Gloria, do których akompaniowała Ewelina Bachul. Kolęda Gdy śliczna Panna wprowadziła słuchaczy w błogi nastrój, czego potwierdzeniem były słowa wypowiedziane przez wójta gminy Krzysztofa Glajcara: słuchające tej kolędy czułem się jak w niebie. Kolęda finałowa koncertu (…) wzbudziła niezwykły aplauz słuchających (…).

     Panorama Goleszowska, 2015
www.goleszow.pl/media/upload/L/u/Luty_2015[1].pdf#page=11&zoom=110,-133,3

  • W niedzielę – 11 stycznia 2015 r. w kościele N.M.P.R. w Pabianicach odbył się przepiękny koncert (…). Na koncercie osobno i z towarzyszeniem MKOS zaprezentował się również Chór „Incanto” pod dyrekcją Magdaleny Cieślar, która jako solistka przepięknie wyśpiewała partie sopranu, m.in. w utworze Ave Maria Cacciniego. (…)

                        www.skrzypcomaniak.pl, 2015

  • (…). Kolejno do orkiestry dołączyły dwie solistki i nastrojowo zaśpiewały piękne Ave Verum W. A. Mozarta. (…). Po chóralnym śpiewie przed publicznością ponownie pojawiły się sopranistka z mezzosopranistką, gdzie w duecie z towarzyszeniem orkiestry pięknie i wzruszająco wykonały trzy arie ze Stabat Mater G. B. Pergolessiego. (…). Muzyka pasyjna wraz z poezją niewątpliwie przemówiła i wzruszyła. Koncert zwieńczyły gorące oklaski publiczności (…) można było usłyszeć m.in. takie słowa jak: piękny koncert; wzruszająco i refleksyjnie; piękna formuła.

Nowe Życie Pabianic, 2015

  • Wspaniała osoba, wyjątkowej urody głos i zniewalająca osobowość artystyczna.

                               Dariusz Grabowski, 2014

  • (…). Pragniemy Pani podziękować za uświetnienie swoim śpiewem uroczystości 150-lecia Zwiastuna Ewangelickiego oraz wręczenia prof. Jerzemu Buzkowi oraz Jerzemu Pilchowi Nagrody im. ks. Leopolda Otto. Chcemy jednocześnie  złożyć podziękowania za urozmaicony i oryginalny repertuar, który doskonale wpisał się w nasze obchody, w których brał również udział Zespół Pieśni i Tańca Śląsk im. Hadyny. (…).

Andrzej Weigle, ks. Piotr Gaś, Warszawa, 2013

  • Wyrazy podziękowania za uświetnienie śpiewem koncertu inaugurującego akcję RATUJMY ORGANY KOŚCIOŁA JEZUSOWEGO. Jesteśmy wdzięczni za pomoc, przychylność i wsparcie naszych działań. Z wyrazami szacunku.

    Jan Król, ks. Janusz Sikora, Cieszyn,2012

  • (…) Serdecznie dziękuję za uczestnictwo w honorowym komitecie organizacyjnym konferencji walki z rakiem szyjki macicy. Jednocześnie pragnę złożyć na Pani ręce wyrazy uznania, za uświetnienie tego wydarzenia swoim występem scenicznym, który był ukojeniem dla ciała i duszy podczas poruszanych w czasie prelekcji tak trudnych tematów. Z wyrazami szacunku

Anita Błochowiak, Poseł na Sejm RP – Pabianice, 2010

  • (…).Kwiat Kobiecości wspierała poseł na sejm RP Anita Błochowiak, której z całego serca dziękujemy. Dzięki wsparciu Pani poseł oraz jej zespołowi,  na scenie pojawiły się znane pabianickie artystki, m.in.: (…), a pani Magdalena Cieślar przy akompaniamencie pani Julii Laskowskiej zahipnotyzowała widownie swoim sopranem. (…)

    http://www.kwiatkobiecosci.pl/News/view/news/id/423/news_id/283 /, 2010

  • W środę, 13 maja, w sali „Lutni” odbył się ostatni przed wakacjami koncert z cyklu „Spotkania z Muzyką”, które są przygotowywane dla zgierzan przez Urząd Miasta we współpracy z Akademią Muzyczną im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Program obejmował wyłącznie utwory wokalne: pieśni kompozytorów z XIX wieku oraz najpiękniejsze arie operowe, operetkowe i musicalowe. Grono wykonawców stanowili: Bogusław Pikała – Prorektor Akademii oraz Julia Laskowska (oboje gościli w Zgierzu po raz drugi, akompaniament), a także Magdalena Cieślar (sopran) i Andrzej Niemirowicz (baryton). Atmosfera była wyjątkowa, a muzyką doskonale „bawili się” słuchacze jak i wykonawcy. Zwieńczeniem ponad godzinnego spotkania było zaproszenie słuchaczy do wspólnego śpiewu refrenów: tradycyjnej pieśni żydowskiej „Tumbalalajka” i duetu Hanny i Daniłły „Usta milczą, dusza śpiewa…” z operetki „Wesoła wdówka” (bisowanego). Na inaugurację trzeciego sezonu zgierskich „Spotkań z Muzyką” będzie trzeba poczekać do listopada, ale organizatorzy już dzisiaj zapraszają wszystkich miłośników muzyki.

 www.e-samorzad.pl/prasa/itz/artykuly/352/file6.rtf

  • (…). Serdeczne podziękowania za wspaniały koncert, który jako akcent artystyczno-kulturalny przyczynił się do uświetnienia ogólnopolskiej konferencji (…).

Prof. dr hab. Józef Stępak, Instytut Nauk Pedagogicznych, UJK Kielce -Filia w Piotrkowie Trybunalskim, 2009

  • (…) Klasyfikacja głosu tej śpiewaczki nie daje możliwości ujęcia tegoż zagadnienia w krótką formułę. Dysponuje Ona bowiem sopranem lirycznym o pięknym, krystalicznym brzmieniu i bogactwie barwowym. Niezwykła intuicja oraz wyobraźnia dały owoce w postaci niezwykłego łączenia różnych obszarów repertuarowych od dzieł baroku (Händel) poprzez wysmakowane wyczucie dzieł Mozarta, dalej sięgając przez styl belcanta (Bellini, Donizetti), a kończąc na operach Pucciniego. Osobnym, acz niezwykle istotnym rozdziałem w wokalnej drodze tej uzdolnionej śpiewaczki jest muzyka kameralna, której oddaje się z wielką estymą – bardzo ceni sobie repertuar pieśniarski romantycznej liryki Brahmsa, Schuberta, Schumanna, Mendelssohna, Czajkowskiego i Rachmaninowa. W powyższym obszarze repertuarowym daje upust swojej wielkiej wrażliwości i ekspresji. Głos mieni się wówczas bogactwem odcieni w pełnej palecie dynamiki (od bardzo subtelnego pianissimo o ciepłym, bogatym aksamitnym brzmieniu do triumfalnego forte pełnego blasku i gęstości wolumenu). Kolejnym terenem artystycznych poszukiwań artystki jest Mozart. Posiada Ona niezwykłą wprost intuicję w wyczuciu estetyki brzmienia tak istotnej dla tego wielkiego kompozytora. Muzyka oratoryjno-kantatowa jest także intensywnie obecna w wokalnej działalności Magdaleny Cieślar (Pasje J. S. Bacha, Requiem i Msza Koronacyjna W. A. Mozarta, Ein Deutsches Requiem J. Brahmsa, Stabat Mater G. B. Pergolesiego, Requiem G. Faurè, to niektóre z portfela repertuarowego tej śpiewaczki). To niezwykle wszechstronna śpiewaczka o dużym wyczuciu estetyki dźwięku, co daje utrzymanie lirycznego fachu wokalnego w dyscyplinie – tak bardzo pożądanej u wykonawców z tak dużą rozpiętością repertuarową – nie broni się również przed utworami muzyki współczesnej upatrując w tym kolejny obszar artystycznych poszukiwań.

Dariusz Grabowski, Filharmonia im. K. Szymanowskiego – Kraków, 2009

  • (…) Magdalena Cieślar jest osobą inteligentną, wrażliwą i bardzo muzykalną. Wielokrotnie koncertowałyśmy, wykonując pieśni i arie kompozytorów dawnych wieków (towarzyszyłam jej grając na klawesynie). Jako klawesynistka miałam okazję realizować basso continuo m.in. w Pasjach i Kantatach J.S. Bacha, w których p. Magdalena wykonywała partie wokalne. Charakter jej śpiewu jest zgodny z obowiązującym stylem wykonywania muzyki dawnej. Barwa jej głosu jest ciepła, a tekst utworów nasycony emocjami przekazywanymi podczas występów. (…).

prof. Ewa Piasecka, Akademia Muzyczna – Łódź, 2009

  • W naszym mieście Bełchatowie przeżywaliśmy podniosłe chwile Jubileuszu 500 – lecia urodzin Jana Kalwina. Na uroczystość przybyli przedstawiciele środowiska nauki i polityki wraz z Minister p. Elżbietą Radziszewską na czele. W ramach tych obchodów odbyło się również uroczyste odsłonięcie tablicy pamiątkowej, któremu towarzyszył recital arii i pieśni w Pani wykonaniu oraz pianistki p. Julii Laskowskiej. Z tej okazji, na Pani ręce, składam gorące podziękowanie za uświetnienie tej uroczystości wspaniałym recitalem arii i pieśni J.S. Bacha, G. F. Händla, W.A. Mozarta, F. Mendelsohna oraz A. Dworzaka. Piękne wykonanie poruszyło i dostarczyło nam słuchaczom niezapomnianych wrażeń artystycznych.

Ks. bp Marek Izdebski, Bełchatów, 2009

  • Składam wyrazy gorącego podziękowania za przyjęcie zaproszenia i wzięcie udziału w projekcie muzycznym – KONCERT Z NEWSEM. Bardzo serdecznie dziękuję za piękne wykonanie „Pieśni Biblijnych” Antoniego Dworzaka i obdarowanie nas duchowymi i artystycznymi doznaniami.

        Ks. bp Marek Izdebski, Zelów, 2009

  • (…) wreszcie radość zebranej publiczności z występu wywodzącej się z Ustronia sopranistki Magdaleny Hudzieczek-Cieślar. (…) Na koncercie zobaczyliśmy i wysłuchaliśmy już dojrzałą i świetną artystkę.

                                                                              Gazeta Ustrońska, 2007

  • A 21 lipca, w finale Dni Jakubowych, dała popis sopranistka Magdalena Hudzieczek-Cieślar w asyście organisty i klawesynisty Krzysztofa Urbaniaka. Wybitną śpiewaczkę przedstawiono na plakatach jako przybyłą z Pabianic, podczas gdy właściwie to Ustroniacy mogą być dumni z takiej rodaczki. (…) co do pani Magdaleny, wirtuozowskie koloratury i glissanda m.in. usłyszanych w Ustroniu arii Haendla, Mozarta przywodzić na myśl mogły śpiew iście anielski.

                       Gazeta Ustrońska, 2007

  • (…) oraz Magdalena Hudzieczek-Cieślar, która podczas koncertu urzekła wszystkich uczestników swoim sopranowym głosem.

Wirtualna Polska, 2006
wiadomosci.wp.pl/wystawa-i-koncert-w-pabianicach-6036891203121793a

  • (…) Sobotni koncert był niezwykły nie tylko ze względu na muzykę, ale także wykonawczynie M. Cieślar i J. Laskowską, które oczarowały publiczność aksamitnym głosem i wirtuozerską grą.(…)

Życie Żyrardowa, 2006

  • (…)Słuchacze zachwyceni byli śpiewem Magdaleny Cieślar (sopran) i Dariusza Górskiego (bas) oraz grą na organach Jerzego Dziubińskiego. Honorowy patronat nad koncertem sprawowała także Warszawska Opera Kameralna(…)

           Małgorzata Platajs, Dyrektor Generalny Towarzystwa Biblijnego w Polsce, 2006
www.slowoizycie.pl/06-4/06-4_tb.html
www.luteranie.pl/archiwum/2006/jubileusze_towarzystwa_biblijnego,1434.html

  • (…)do trudnego zadania poradzenia sobie z repertuarem organizatorzy zaprosili dwie młode, zdolne artystki Magdalenę Cieślar sopranistkę i Julię Laskowską pianistkę. Wykonawczynie w bardzo zręczny sposób poradziły sobie z kompozycjami mistrzów. Magdalena Cieślar zaprezentowała swój pewny, mocny głos kształcony na (…) Nie obyło się oczywiście bez bisów (…).

                                                                   Tydzień Żyrardowa, 2006

  • Godzina zachwytów i wzruszeń. Tak można by w bardzo dużym skrócie podsumować koncert kameralny, jaki odbył się w niedzielę, 11 września w kościele Zbawiciela. Wystąpiły w nim znakomite artystki Magdalena Hudzieczek-Cieślar (sopran) i Anastazja Wilczkowska (fortepian). Przed tomaszowską publicznością zaprezentowały się nie po raz pierwszy, a mamy nadzieję, że i nie ostatni. Połączenie wspaniałego sopranu i wielkiej ekspresji śpiewaczki z wirtuozerią instrumentalistki budowało fantastyczny klimat koncertu. Tym razem w wykonywanym repertuarze znalazły się najpiękniejsze kompozycje takich utworów jak Bach, Mozart, Schumann, Chopin, Rachmaninow, Karłowicz i innych. Każdy kolejny utwór nagradzany był brawami, a cały występ w pełni zasłużoną owacją na stojąco. Na zakończenie spotkania pani Magdalena przygotowała wokalną niespodziankę. W związku z czwartą rocznicą zamachu na nowojorskie WTC, jego ofiarom zadedykowała bardzo znaną w Stanach, a popularną i w Polsce pieśń „Amazing grace”. Nie mogła chyba wybrać lepiej. Niezwykle wzruszające wykonanie a cappella poruszyło wszystkich słuchaczy…

    Tomaszowski Informator Tygodniowy, 2005

  • (…) i wyraża uznanie za uświetnienie występem uroczystego koncertu nadania nagrody im. Jana Pawła II w Muzeum Piotrkowskim. Pani wysoki profesjonalizm i kunszt wykonawczy zyskał aplauz publiczności i bardzo przychylne recenzje. Pieśni i arie pięknie brzmiały w zabytkowych salach Zamku. Nienaganna, wszechstronna technika i intonacja zasługuje na najwyższe uznanie. Na podkreślenie zasługuje fakt honorowego, bez wynagrodzenia,  udziału w koncercie.

Jerzy Patora, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Ognisk Artystycznych  w Piotrkowie Trybunalskim, 2005

  • Piękny głos, wielka ekspresja i elementy cieszyńskiego stroju…

„Zaolzie po polsku w obrazach i pieśniach”- Galeria Arkady, Tomaszów Mazowiecki,  2005

  • Obrazy malowane pędzlem i głosem. (…) Oprawa była muzyczno-wokalna i to na najwyższym poziomie. Piękny sopran Magdaleny Hudzieczek-Cieślar, której akompaniowała Anastazja Wilczkowska wprowadził widzów i słuchaczy w beskidzkie klimaty. Piękne pieśni ludowe z tamtych stron, klasyka pieśni Karłowicza, Czajkowskiego. Jeśli dodać do tego narodowy ludowy strój cieszyński pani Magdaleny, to można mówić o całkowitym wciągnięciu uczestników wieczoru w klimat, jakim emanowały obrazy Oskara Pawlasa. (…).

Tomaszowski Informator Tygodniowy, 2005

  • (…) A wykonawcy byli rzeczywiście znakomici. Wystąpił świetny Chór ”Resonans con tutti” z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Zabrzańskiej. Partie solowe wykonali: Magdalena Hudzieczek –Cieślar (sopran)(…). „Laudate Dominum” W. A Mozarta na sopran, chór i orkiestrę pięknie wykonała z towarzyszeniem orkiestry i chóru Magdalena Hudzieczek-Cieślar, której publiczność zgotowała gorącą owację.(…)Tak G. Durlow wprowadziła publiczność w klimat ostatniego utworu, wieloczęściowej Mszy Koronacyjnej C-Dur. Bardzo liczna widownia wysłuchała całego utworu w skupieniu, po czym nagrodziła artystów burzliwą owacją na stojąco. Znakomici wykonawcy ujęci aplauzem rozentuzjazmowanej publiczności, zechcieli zagrać i zaśpiewać na bis fragment Mszy. Był to wspaniały wieczór. Czas spędzony na słuchaniu muzyki Mozarta był nie tylko czasem zatrzymanym lecz również darowaną chwila piękna i refleksji.

                                                                                                  Gazeta Ustrońska, 2004

  • „Mszą Koronacyjną” Mozarta w ramach festiwalu „Viva il Canto” w Ustroniu rozpoczął się sezon artystyczny 2004 / 2005. Występ był na tyle udany, że część widzów uznała go za inauguracyjny, a zarazem najlepszy koncert sierpniowego święta muzyki w Cieszynie.

www.resonans.pl/historia.html (str. 47)

  • (…) Wernisaż uświetnił minirecital Magdaleny Hudzieczek-Cieślar, znakomitej sopranistki, która przy akompaniamencie Anastazji Wilczkowskiej, wykonując bardzo zróżnicowany repertuar (od Vivaldiego przez Mozarta aż po pieśni Karłowicza), zademonstrowała niezwykłe możliwości wokalne i dramatyczne (…)

                                                                         Gazeta Ustrońska, 2003

  • (…) pani piękny śpiew i wysokiej rangi sztuka zachwyciły słuchaczy, dostarczyły głębokich wzruszeń i niezapomnianych przeżyć(…)

                                                                                                      prof. Paweł Puczek, Akademia Muzyczna, Katowice 2002

  • (…) miłośnicy tego rodzaju muzyki mogli wsłuchać się w przepiękne głosy solistów: Magdaleny Hudzieczek (sopran) (…)

                                                                                                                  Nowe Życie Pabianic, 2001

  • (…) śliczny, dźwięczny sopran (Magdalena Hudzieczek)(…)

                                                                 Dziennik Łódzki, 2001

  • (…) słuchaczy poruszyła muzyka żydowska, tajemnicza i pociągająca, o dającej się odczuć głębi emocjonalnej: recital Magdaleny Hudzieczek-Cieślar (…)

                                                                Gazeta Wyborcza, 2001

  • (…) Nie zawiedli także soliści, szlachetnie brzmiący sopran zaprezentowała Magdalena Hudzieczek(…).

                                                                                        Gazeta Wyborcza, 2000

  • (…) zaś sopran (Magdalena Hudzieczek) przekonywająco wydobył ból przeszywający arię Zerflisse, mein Herz…)

                                                                                                                                  Niedziela, 2000

  • (…)Uroczystość zakończył koncert arii Bacha, Händla oraz pieśni Rachmaninowa, Dworzaka i Moniuszki w mistrzowskim wykonaniu Magdaleny Hudzieczek.

    Gazeta Ustrońska, 1998

  • (…). Uroczystość 100 – lecia chóru uświetniła swoim występem jego była solistka, a dziś znana śpiewaczka -Magdalena Hudzieczek-Cieślar. (…)

Gazeta Ustrońska, 1998

  • (…). Bogusław Mec wypadł świetnie, Ave Maria w wykonaniu Magdaleny Hudzieczek-Cieślar i Sławka Chmiela zachwyciła (…).

Tomaszowski Informator Tygodniowy, 1995

  • (…) Swym popisem wokalnym urzekła wszystkich Magdalena Hudzieczek. (…)

                                                                                                                              Gazeta  Ustrońska,  1995

  • In Schuberts Messe brillierten Solisten  (…) Zum kronenden Abschluss aber gereichte die Messe in G- Dur 167 von Franz Schubert. Hierbai stellten die Solisten besonderes Konnen unter Beweis. Magdalena Hudzieczeks kultiviert, leuchtender Sopran. (…)

    Wolfgang Dehnert  NRZ  Nummer 261, 1994

  • (…) zum schluss Schuberts fruhe G-Dur Messe D 167. Die Gesangssolisten Magdalena Hudzieczek ( Sopranistin aus Polen), Frank Rebitschek (Tenor aus Leipzig) und Manuel Gera ( Bariton) verzichteten auf Manierismen und harmonierten aufs beste miteinander.

               hb WAZ OB 1994

  • Pragniemy jeszcze raz gorąco podziękować za wspaniały, uświetniający uroczystość, występ artystyczny zawierający bogactwo śpiewaczego kunsztu. (…).

Krystyna Bednarska, ks. Roman Pawlas, Tomaszów Mazowiecki, 1994