BIOGRAM

  • Pochodzi z Ustronia (na Śląsku Cieszyńskim).

  • Wczesne lata: z muzyką i śpiewem związana już od dzieciństwa. Uczyła się w klasie skrzypiec, w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. w Cieszynie. Ukończyła Liceum Ogólnokształcące w Wiśle (1992), w którym śpiewała i grała w zespole „Optima”. Wokalne-solowe występy rozpoczęła w rodzinnym mieście, Ustroniu. Tam śpiewała m.in. w chórku dziecięco-młodzieżowym „Dobra Nowina”; w ewangelickim chórze kościelnym; zespole wokalno-instrumentalnym „Mała Czantoria” oraz w Estradzie Ludowej „Czantoria”.

  • Ukończyła Akademię Muzyczną w Katowicach na Wydziale Wokalno-Aktorskim, w klasie śpiewu solowego. Magister sztuki (1999).

  • Działalność koncertową rozpoczęła już w czasie studiów, śpiewała m. in. podczas światowego „Sound of Music” w St. Florian w Austrii; w Niemczech z Orkiestrą Kameralną „Europäische Sinfonietta”; w Polsce z Ewą Jaślar, ówczesną harfistką Opery Praskiej.

  • Uczestniczyła w kursach i warsztatach muzycznych w Polsce, Niemczech, Austrii, Grecji. Pracowała pod kierunkiem m.in. Helmuta Rillinga, Klesie Kelly, Teresy Żylis-Gary, Nelly Miricioiu.

  • W XVI Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Pietro Argento (Włochy) zdobyła III nagrodę.

  • Rejestrowała występy dla potrzeb Polskiego Radia i TVP. Dokonała gościnnych nagrań.

  • Koncertowała z Orkiestrą Kameralną „Europäische Sinfonietta” (Niemcy); Orkiestrą Filharmonii Zabrzańskiej, Filharmonii Świętokrzyskiej, Filharmonii Kaliskiej; Piotrkowską Orkiestrą Kameralną, Cieszyńską Orkiestrą Salonową, Orkiestrą Kameralną „Polish Camerata”, z Królewskim Męskim Chórem „Orpheus” (Holandia). Śpiewała m.in. w pierwszym powojennym wykonaniu Pasji wg św. Jana J.S Bacha w Łodzi; Festiwalu im. Szaloma Asza w Kutnie; Międzynarodowym Festiwalu „Viva il Canto” w Cieszynie; Festiwalu Dialogu Czterech Kultur w Łodzi.

  • Koncertowała jako solistka i kameralistka w kraju i za granicą m.in. w Niemczech, Holandii, Austrii, Czechach, Francji, Rosji i we Włoszech.

  • Wykonuje repertuar oratoryjno-kantatowy, pieśniarski i operowy.

Prawykonania krajowe wykonawcze

  • Arietta „Duch mój nic już się nie trwoży ”/Aria „O Panie, tyś pasterzem i ostoją”w opracowaniu na sopran i fortepian [z:] „Cantata serena” Sławomira Zamuszko (2005); Musica Moderna [w:] Akademia Muzyczna w Łodzi; (2007)


Nota biograficzna [w:]