Wczesne lata: z muzyką i śpiewem związana już od dzieciństwa. Uczyła się w klasie skrzypiec, w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. w Cieszynie. Ukończyła Liceum Ogólnokształcące w Wiśle (1992), w którym śpiewała i grała w zespole „Optima”. Wokalne-solowe występy rozpoczęła w rodzinnym mieście, Ustroniu. Tam śpiewała m.in. w chórku dziecięco-młodzieżowym „Dobra Nowina”; w ewangelickim chórze kościelnym; zespole wokalno-instrumentalnym „Mała Czantoria” oraz w Estradzie Ludowej „Czantoria”.
Ukończyła Akademię Muzyczną w Katowicach na Wydziale Wokalno-Aktorskim, w klasie śpiewu solowego. Magister sztuki (1999).
Działalność koncertową rozpoczęła już w czasie studiów, śpiewała m. in. podczas światowego „Sound of Music” w St. Florian w Austrii; w Niemczech z Orkiestrą Kameralną „Europäische Sinfonietta”; w Polsce z Ewą Jaślar, ówczesną harfistką Opery Praskiej.
Uczestniczyła w kursach i warsztatach muzycznych w Polsce, Niemczech, Austrii, Grecji. Pracowała pod kierunkiem m.in. Helmuta Rillinga, Klesie Kelly, Teresy Żylis-Gary, Nelly Miricioiu.
W XVI Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Pietro Argento (Włochy) zdobyła III nagrodę.
Rejestrowała występy dla potrzeb Polskiego Radia i TVP. Dokonała gościnnych nagrań.
Koncertowała z Orkiestrą Kameralną „Europäische Sinfonietta” (Niemcy); Orkiestrą Filharmonii Zabrzańskiej, Filharmonii Świętokrzyskiej, Filharmonii Kaliskiej; Piotrkowską Orkiestrą Kameralną, Cieszyńską Orkiestrą Salonową, Orkiestrą Kameralną „Polish Camerata”, z Królewskim Męskim Chórem „Orpheus” (Holandia). Śpiewała m.in. w pierwszym powojennym wykonaniu Pasji wg św. Jana J.S Bacha w Łodzi; Festiwalu im. Szaloma Asza w Kutnie; Międzynarodowym Festiwalu „Viva il Canto” w Cieszynie; Festiwalu Dialogu Czterech Kultur w Łodzi; Międzynarodowym Letnim Festiwalu w Kolegiacie Łaskiej; Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Kameralnej Organowej i Kameralnej w Andrespolu; na Zamku Królewskim w Warszawie.
Koncertowała jako solistka i kameralistka w kraju i za granicą m.in. w Niemczech, Holandii, Austrii, Czechach, Francji, Rosji i we Włoszech.
Wykonuje repertuar oratoryjno-kantatowy, pieśniarski i operowy.
Prawykonania krajowe wykonawcze
Arietta „Duch mój nic już się nie trwoży ”/Aria „O Panie, tyś pasterzem i ostoją”w opracowaniu na sopran i fortepian [z:] „Cantata serena” Sławomira Zamuszko (2005); Musica Moderna [w:] Akademia Muzyczna w Łodzi; (2007)
Nota biograficzna [w:]
Encyklopedia biograficzna z życiorysami znanych Polek i Polaków – „Who is Who w Polsce”, Szwajcaria, 2004, s 1368
Książka „Pabianiczanie w służbie muz”/ J. i G. Jagusiak, str. 34-35/39